Gedichten van eigen hand/pen……..

 
 
SLAPEN
Ik wil slapen
Maar het lukt me niet
Teveel drukte in mijn hoofd
Die drukte zingt het hoogste lied
Steeds maar weer die gedachten
Ik kan er maar niet over uit
En het wordt alleen maar erger
Zodra ik mijn ogen sluit
Ik wil alleen maar slapen
Het denken maakt me zo moe
Het is vaak een heel gevecht
Maar de slaap wint het uiteindelijk en mijn oogjes gaan toe

HOUDEN VAN…..
“Houden van”
Is een groot woord
En waarvan ik zeggen kan
Dat je het niet zo snel van mij hoort
Maar als het moment eenmaal daar zal zijn
En ik deze woorden tegen je zeg
Dan klinkt het heerlijk en fijn
Maar is het vooral heel eerlijk en oprech(t)

EENZAAM EN ALLEEN
Soms voel je je eenzaam en alleen
Mis je die schouder en arm om je heen
Iedereen kent het wel……..dit gevoel
En weet dus wat ik hiermee bedoel

DROMEN
Ik droom altijd
Nou ja…..dromen
Zeg maar gerust Nachtmerrie
Want zelfs al ze gewoon en normaal binnenkomen
Ontaard het evengoed in herrie
De dood, verderf en oorlog
Ik droom het allemaal
Het waarom, hoe komt het toch
Het heeft kennelijk allemaal zijn eigen verhaal
Het verwerken van dingen
Maar waarom dan slaan, schoppen en huilen
Waarom niet gewoon blij zijn en zingen
Maar altijd dromen met vluchten en verschuilen

LEVEN
Heb vertrouwen in de toekomst
Is wat er door mijn hoofd gonst
Vergeet het verleden
Dat is geweest en is ook al geleden
Maar leef in het hier en nu……het vandaag
Leef het heden en leef dit heden gestaag

KLEUREN IN JE LEVEN
Zwart en wit
Is alles wat ik zie
Terwijl er zoveel kleur tussenzit
Maar ik zie het maar nie(t)

Waar is het rood
En waar zit het blauw
Waar zit die vrolijke noot
Waar zit het nou

Maar ik zie alles in zwarten en witten
Dus ben ik op zoek naar kleuren
Probeer te zoeken waar ze zitten
Om mijn leven op te fleuren

 
 
OORLOG IN MIJ

Oorlogen in mijn hoofd
Gek word ik ervan
Wanneer wordt er weer eens gedoofd
Ik geloof dat ik er niet meer tegen kan

Het moet gewoon eens stoppen
Gewoon voor eens en altijd over zijn
Echt het zijn geen moppen
En het is verre van fijn

Altijd hard tegen hard
Over van alles en eigenlijk niets
Soms maakt het me zo verward
Steeds wil het maar dat je kiest

Maar soms kan ik er niet meer tegen vechten
Ben ik het vechten gewoon moe
Het lijkt zich aan mij te hechten
Wat ik er ook tegen doe

 

VOOR MIJN LIEFFIE…….XIEWA
Ik zag je foto staan
Zomaar op het internet
Je grote bruine ogen keken me aan

We gingen naar België
En je leek niet meer op de foto
Maar dat deerde mij nie(t)

Je keek met van die oogjes zo trouw
Ik wist wij worden maatjes
Ik had mijn hart verkocht aan jou

Je wist niet wat het was om hond te zijn
Ik moest je stap voor stap alles leren
Je was al zo groot, maar eigenlijk nog zo klein

Het kostte veel tranen
Om je echt voor mij te winnen
Maar je begon steeds meer te stralen

Samen zijn we een mooi stel
We gaan samen langzaam stapje voor stapje vooruit
Ja, samen komen wij er wel

 
 
 
 
BORDERLINE PERSOONLIJKHEIDS STOORNIS
Blij Bedroefd Bang Boos
Omstanders kunnen ons maar moeilijk begrijpen
Regelmatig oorlogen in ons hoofd
Dagelijks wisselende emoties en stemmingen
Echt totaal geen zelfvertrouwen en positief zelfbeeld
Reguleren afstand/nabijheid is moeilijk
Leven bestaat uit pompen of verzuipen
In dit woordenboek komt sleur niet voor
Nooit is een dag hetzelfde
En dat noemen ze dus……..Borderline

Proberen om te leven met deze stoornis
Echt…..dat valt niet mee
Regelmatig paniek
Soms zelfs tot het extreme toe
Ondertussen verliezen we de grip
Ook al willen we dat eigenlijk niet
Normaal leven
Lijkt ons ook wel wat, maar wat is dat eigenlijk….een normaal leven?
Is dat niet meer somber maar juist blij zijn? Gelukkig zijn? Juist ook met jezelf?
Jantje lacht en Jantje huilt…….dat is wat er in ons schuilt
Konden we het maar beheersen deze stoornis
Hoe hard we er ook voor knokken
Elke keer gaat het wel weer fout
In ene is daar weer een crisis
Die ons terug de put in duwt
Steeds weer vallen we er weer in en klimmen we er weer langzaam uit

Situaties ervaren, verwerken, voelen en beleven wij anders
Tot ieders groot verdriet
Ook vooral die van ons zelf
Ook al snappen anderen dat dan vaak weer niet
Reageren doen wij ook anders en ook vaak vanuit het niets
Niet meer weten wat te doen
Intussen worden we langzaam gek van onszelf
Stiekem dromen we van een leven zonder……

 
 
 
GEVOELENS
Gevoelens laten zich niet leiden
Al zou je dat nog zo graag willen
Ze gaan gewoon hun eigen gang
Ze kunnen je verblijden
En soms kun je ze wel villen
Ja, ze jagen je soms echt op stang!

VERLATINGSANGST
Waarom doe ik mezelf toch steeds weer pijn
Door voor mannen te vallen die er niet voor mij willen of kunnen zijn
Dit is dus wat ze noemen de valkuil van de verlatingsangst
Tjonge, dank u…..wat een schitterende vangst!

BORDERLINE
Borderline
Dan weer lachen, dan weer huilen
Om dan weer in ene kwaad en boos te zijn
Altijd een masker om me achter te verschuilen
Want Borderline geeft veel verdriet en pijn
Kan ik mijn Borderline ergens inruilen?
Dat lijkt mij namelijk best fijn…..

 

JIJ = VOORBIJ
Het doet mij pijn
Dat we niet meer samen zijn
Ik weet dat dit moet
Maar het voelt nog niet goed

Niet langer meer ons en wij
Niet langer meer jou aan m’n zij
Alleen nog maar jij en ik
Langzaam voelt het of ik stik

Ik wil jou al mijn liefde geven
Maar wij kunnen niet samen leven
We kunnen niet met en ook niet zonder elkaar
Het klinkt vreemd, het is raar en o zo waar

Jij blijft in het leven waar je nu bent
Want dat is het enige wat je kent
Voor mij kiezen is geen mogelijkheid
Zeg je steeds weer tot je spijt

Dus na 3.5 jaar is het over en voorbij
Lopen wij nooit meer zij aan zij
Ik ga verder met mijn leven
En hoop ooit mijn liefde aan iemand anders te kunnen geven

 

One thought on “Gedichten van eigen hand/pen……..

Geef een reactie

