Oefening baart kunst…….

 
MAAR VEEL LIEFDE EN GEDULD OOK!!!!
 
Xiewa loopt sinds een week aan de lijn…eerst moeizaam (terug moeten dragen, of eerst naar het gras moeten dragen), maar elke dag ging het beter.
 
Nu loopt ze zelfs een uur rond te snuffelen aan de lijn: door het park, over het veld, het hof….zelfs afgelopen vrijdag naar mijn ouders gelopen.
Gisteren is ze met de auto meegeweest naar mijn oma. En ook dat ging weer goed!
 
Ik ben trots: op haar maar ook zeker op mezelf! (want ik heb in deze 5 weken echt wel eens gedacht: oh help, wat moet ik met je aan!/ik rijg je straks aan het spit, hoor!)
 
Maar ze is zo ontzettend lief dat je wel doorgaat en het snel weer vergeet. Ze blaft niet of zelden (alleen naar kat of hond en dan ook nog maar af en toe), ze kan heel goed alleen zijn (mijn huis is niet afgebroken in de 5 weken dat ik haar nu heb) en ze bijt niet, ook niet als ze bang is.
 
Van al die nieuwe indrukken op een dag word je natuurlijk wel moe: 

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik haar voor de eerste keer gewassen: een waterballet in de badkamer….lekker hoor! Maar ze is weer schoon, zacht en ruikt naar…. shampoo!

En inmiddels heb ik ook haar pony even geknipt: nu zie je weer 2 van die mooie grote bruine ogen!

One thought on “Oefening baart kunst…….

  1. Hai meid,
    Jeetje joh, je bent terecht trots op jezelf hoor! Wat een prestatie, je hebt een behoorlijk grote vooruitgang geboekt in zo\’n korte tijd, TOPPIE! Hoe komt het eigenlijk dat Xiewa overal zo angstig voor was???
     Liefs,  Miem

Geef een reactie

