Leven met Borderline: Thuis….

 
Ze zeggen altijd
 
Oost West
Thuis Best
 
 
 Maar er is een tijd geweest dat ik mij niet thuis voelde in mijn huis.
De muren kwamen op me af.
Probeerde zoveel mogelijk weg te zijn.
In de stad, bij mijn ouders…..als het maar niet in huis was.
 
Na afglijden, wegzakken, pompen of verzuipen wist ik het allemaal niet meer.
Ik heb toen ook een paar maanden bij mijn ouders ingewoond.
 
Ik wilde niet meer naar mijn eigen woning terug.
Er was teveel gebeurd, had er teveel meegemaakt.
Wilde opnieuw beginnen. Ergens anders. Een nieuwe woning.
Een nieuwe start. Het liefst in een andere omgeving/plaats.
 
Maar mijn vorige SPV’er vond het beter als ik niet ging verhuizen. Tenminste niet op dat moment en niet in de staat die ik toen verkeerde.
Het was "vluchten"!
En ik zou in die nieuwe omgeving ook mijn "plaats" niet weten te vinden.
Zou ook daar tegen dezelfde problemen oplopen, dezelfde fouten maken.
Verhuizen kon altijd nog!
 
Het heeft een tijd geduurd: maar nu ben ik – enigszins – blij dat ik niet ben verhuisd.
En dat ik de raad van mijn SPV’er heb opgevolgd.
 
Tegenwoordig voel ik me weer fijn en veilig in mijn eigen huisje.
Het is er weer gezellig! Met veel kleur en fleur!
Voelt het weer vertrouwd en veilig.
Word ik met de dag sterker en sterker!
En natuurlijk ook wijzer!
 
Soms denk ik nog wel aan een "nieuwe start" in een andere woonplaats.
 
Maar aan de andere kant denk ik dan: ze zoeken het allemaal maar uit!
Ik ben wie ik ben!
En daar doen ze het maar mee!
De ene keer roddelen ze over de een, de andere week over de ander!
En we dragen tenslotte allemaal ons "kruis"!
 
Geef een reactie

