Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome…..

 
Ik heb bericht gehad van het Opleidingsinstituut: ik ben niet toegelaten tot de MBO-Opleiding SPW-4 Activiteitenbegeleiding!
Ik voldeed niet aan te vooropleidingseis…….
 
Ergens had ik al rekening gehouden met de mogelijkheid dat ik niet zo worden toegelaten, daar ik maar 2 vakken op C-niveau heb en niet 3. Maar goed daarentegen heb ik dan wel weer 15 jaar werk- en levenservaring. Maar ja….helaas was het niet voldoende!
 
Wel was het mogelijk om toegelaten te worden tot een MBO SPW-3 Opleiding. Maar dan ga je richting de Gehandicaptenzorg, Kinderopvang en het Basisonderwijs. Dit was niet mijn eerste keus….maar bracht me wel (weer) aan het twijfelen!
 
Maar na goed beraad met mijn ouders en nogmaals goed verdiepen in de opleidingen: heb ik er toch voor gekozen om niet voor een MBO SPW-3 Opleiding te gaan….want dat is gewoon niet echt wat ik wil! Ik wil graag met mensen werken en dan maakt het me niet uit of het volwassen, ouderen, gehandicapten of kinderen zijn…..maar ik wil niet de zorg in! Ik vind het helemaal niet erg om iemand te helpen met  eten of drinken, maar daar houdt het verder dan wel een beetje mee op! Ik wil geen mensen wassen, aankleden, etc.!
 
Maar niet getreurd, want

 
 
dus ga ik starten met de Basisopleiding SPW-4 Activiteitenbegeleiding (dit is de opleiding zonder stage), wanneer je deze opleiding hebt afgerond kan je verder gaan met de Vervolgopleiding (de overige vakken en de stage), waardoor je uiteindelijk hetzelfde resultaat en diploma behaald.
 
Deze Basisopleiding is verdeeld in 3 periodes:
 
Periode 1 (4 of 6 maanden)
  • Individu en samenleving
  • Methodische vaardigheden 1
  • Sociale vaardigheden
Periode 2 (4 of 6 maanden)
  • Professionaliteit en kwaliteitszorg
  • Mens, arbeid en samenleving
  • Methodische vaardigheden
Periode 3 (4 of 6 maanden)
  • Verzorgen
  • Activiteitenbegeleiding

Dus heb ik vanmiddag telefonisch contact gehad met het Opleidingsinstituut en aangegeven dat ik voor de Basisopleiding kies……..in het snellere studietempo (dus periodes van 4 maanden). Als alles goed gaat zal ik begin volgende week mijn eerste periode ontvangen en kan ik aan de slag gaan!

Geef een reactie

